JESIEŃ 1996
POLSKA-NIEMCY, ZABRZE 4.09.96 (relacjonuje kibic Arki Gdynia)
Na ten mecz z Gdyni wybierała się dosyć duża ekipa fanatyków Arki. Z powodu braku autokarów oraz sporych wydatków składających się na ten wyjazd,wyjeżdża nas z Gdyni ok.200 osób.Dla nas, tczewskiej ekipy Arki wyjazd ten zaczął się już we wtorek ok. godziny dwudziestej. Wtedy to zaopatrzyliśmy się w alkohol i wyruszyliśmy do Gdyni,skąd ok.godziny drugiej w nocy mieliśmy wyjeżdżać do Zabrza. Podróż minęła spokojnie, gdyż prawie do Łodzi jechaliśmy pod eskortą debili w niebieskich mundurkach. Po dojechaniu do Bytomia idziemy na rynek, gdzie umówiliśmy się z Lechem i Cracovią. Tam też zaczyna się lekka popijawa i śpiewy. Z rynku wyruszamy na dworzec, skąd tramwajem i autobusem wyruszamy do Zabrza. Na miejscu, w drodze na stadion awantura, ponieważ nie chcieliśmy iść tą drogą którą prowadziły nas pały (a prowadzili nas dobrze). Wtedy zaczyna się niezła jatka, w ruch idą kije baseballowe i inny sprzęt, psy dostają niezłe lanie, po czym się wycofują. Gdy dochodzimy w pobliże stadionu dojeżdżają posiłki psów. Rzucamy w nich kamieniami, ale ci już leją na całego (po meczu dowiedzieliśmy się że ich dowódcą był gość, któremu na Polska - Rumunia złamaliśmy rękę). W końcu wchodzimy na stadion, gdzie zajmujemy cały sektor nr 6. Na obiekcie siedzą już kibice: Górnik Zabrze - 500, Ruch - 50, Katowice - 80, Sosnowiec- 50. Są też kilkuosobowe delegacje z innych klubów. Nas z Lechem i Cracoviąjest ok.400 osób. Na stadionie znajduje się już duża grupa skinheadów-chuliganów z Niemiec, którzy nieźle awanturują się z policją. Mecz obstawiała zbyt duża ilość psów, dlatego zbytnio sobie nie podymiliśmy, ale myślę że Szwaby patrząc na nasz trójkąt zorientowały się kto rządzi w Polsce. W drodze powrotnej spokój. Na koniec pozdrowienia dla chuliganów z Lecha i Cracovii.
PIAST CZŁUCHÓW - ARKA
W Człuchowie zameldowało się nas 150 + 2 z Lecha. Na miejscu dużo psów, spotkanie raz przerwane po wybiegu "M" na murawę.
ZAGŁĘBIE PIECHCIN - ARKA
Pojechało nas 52 + 7 z Cracovii. Po drodze spokój, brak Zawiszy zarówno w Bydgoszczy jak i w Inowrocławiu, gdzie mieliśmy przesiadkę na PKS. Pod kasami zaatakowaliśmy miejscowych, paru którzy wyglądali na kiboli dostało po pyskach, potem ze stadionu wysypały się psy i był już spokój.
ARKA - BAŁTYK REDŁOWO
Przybyło pięćdziesięciu brudasów i jak zwykle spóźnili się 20 minut. Wywiesili dwie szmaty, z czego jedną zaraz stracili, a drugą w przerwie obroniła im policja. Po pechowo przegranym meczu czekaliśmy na pajaców przed stadionem. Doszło do starć z psami, latały kamienie, policja do rozpędzania tłumu użyła samochodów. Bałtyk wyprowadzili po godzinie bocznymi drogami. Przed i po meczu patrolowaliśmy miasto, ale ich jak zwykle nigdzie nie było. Łup to tylko jeden pasiak. Bałtyk jak zwykle zaprezentował się w normie, czyli się ośmieszył.
POLONIA PRUSZCZ GD. - ARKA
Było nas 560 + 1 Lech + 1 Polonia B. Większość z nas jechała pociągiem. W drodze spokój, oprócz małego starcia z psami. Na miejscu zamieszanie na sektorze spowodowane tym, że część z naszych wybiegła na murawę w celu przedostania się do sektora Lechii, ale zaczęła jeździć armatka (nie lała), i było po akcji. Tylko chwilowo, ponieważ na stadion wjechała nasza brygada z Tczewa (ok.30). Obili oni paru miejscowych pod kasami, po czym udali się na sektor Lechii. Po krótkiej walce zdobyli trzy szale i obrzucili sektor kamieniami. Następnie doszło do starcia z psami, w wyniku którego zwinięto jednego z naszych i odebrano dwa ze zdobycznych szali, w czym pomógł miejscowy kibic Lechii. Potem był już spokój, a w drodze powrotnej Lechia wybiła dwie szyby.
BRDA BYDGOSZCZ - ARKA
Nas 20, wszyscy pociągiem. Po drodze w Gdańsku wsiadło 11 z Lechii, którzy jechali na Szombierki. Byli z psami, a szkoda bo my nie... W Bydgoszczy nuda, po meczu w pięciu jedziemy na Lech - Śląsk.
OLIMPIA ELBLĄG - ARKA
Najlepszy wyjazd w tej rundzie. Było nas 170 osób (60 autokatrem, tyle samo pociągiem i bojówka samochodami). Grupa autokarowa rozgoniła miejscowych w centrum miasta, niestety tak szybko uciekali, że złapaliśmy tylko jednego w szalu Legii. W piątej minucie meczu na stadion wjechała brygada samochodowa która wygoniła miejscowy młyn (ok.150), oraz innych którzy się tam znajdowali. Obili kogo się dało, pozabierali szale (większość Legii) i zerwali wszystkie flagi z płotu (4-6, dokładnie nie pamiętam). Flagi zostały zaraz spalone. Pod koniec meczu pobiliśmy się jeszcze trochę z psami. Tego samego dnia (o północy) w Gdyni "nieznani sprawcy" obrzucili kamieniami pociąg wiozący Lechię z Polic.
CHEMIK BYDGOSZCZ - ARKA
Pojechały tylko 32 osoby, dalszych 40 psy nie wpuściły do pociągu. W Bydgoszczy spokój, Zawisza był w tym czasie w Szczecinie. W drodze powrotnej w Gdańsku Lechia wybiła dwie szyby.
KASZUBIĄ KOŚCIERZYNA - ARKA
Było nas 400 + 1 Polonia Bytom. Na miejscu spokój i przyjazna atmosfera (picie oporowe) bo Kościerzyna to nasz fan-club.
GRYF SŁUPSK - ARKA
Zameldowało się nas 130 + 52 z Gwardii Koszalin + 4 z Cracovii -i- 3 z Lecha (fan-club Stargard Szczeciński). W drodze na mecz w Lęborku, gdzie grała miejscowa Pogoń, nasi samochodowi kasują flagę i cztery szale. Na meczu spokój, oprócz Gryfa i Kotwicy Kołobrzeg pojawiło się także 20 fanów Czarnych Słupsk, których w przerwie miejscowi iekko obijają. Po zakończonym spotkaniu działają znowu nasi samochodowi, lejąc w okolicach stadionu Gryfa który podjął jednak walkę.Łupy to trzy szale i flaga Gryfa.
STOLEM GNIEWINO - ARKA
Mecz pierwotnie miał się odbyć w Gniewinie, ale ze względu na nasz planowany najazd przeniesiono go na Bałtyk. Nas w młynie 2000 + ok.2000 poza nim. Super atmosfera: race, świece, doping. Razem z nami byli nasi przyjaciele (kilkanaście osób z Lecha, 6 z Gwardii Koszalin i paru z Krakowa), było także ponad 100 rolników z Gniewina + 2 flagi, oraz ok.20 cykorów z Bałtyku (incognito).
STATYSTYKA LICZBOWA JESIENI 1996
GOŚCIE W GDYNI : Kasztelan Papowo 0 Bałtyk Redłowo 50 Gryf Wejherowo nasz f-c Goplania Inowrocław 0 Legia Chełmża 0 Pogoń Lębork 0 Zatoka Braniewo 0 Wisła Tczew nasz f-c Stołem Gniewino (mecz na GOSiRZE) 100
WYJAZDY : Piast Człuchów 150 Zagłębie Piechcin 52 Polonia Pruszcz 560 Brda Bydgoszcz 20 Olimpia Elbląg 170 Kaszubią Kościerzyna 400 Gryf Słupsk 130 Chemik Bydgoszcz 32
INNE MECZE Z NASZYM UDZIAŁEM: Zagłębie L. - Legia -1, Jeziorak - Cracovia - 22, Lechia - Polonia Bytom - kilku, Lech - Śląsk - 5, Lech - GKS Katowice - 2, Widzew - Lech -1, Lechia -Polonia W-wa (PP) -110, Cracovia - Górnik Ł. - 2, Zagłębie L. - Polonia W-wa. - 3, Cracovia -Stal St. W. -1, Cracovia - Odra (PP) -1, Stomil - Polonia W-wa (środa) - 4, Lech - Legia - 50, Wawel - Cracovia -1, Polonia W-wa - ŁKS -1, Hutnik K. - Polonia W-wa -1, Polska - Niemcy -200, Anglia - Polska - 48, Hutnik K. - Lech - 6, GKS B. - Lech -1, Spodek 97' - 3, Stoczniowiec - Cracovia (hokej) -100.